Повернутися до звичайного режиму

Практичне використання інформаційно-комунікативних технологій при вивченні математики

Використання програмного забезпечення, ресурсів Інтернету, у тому числі сервісів Web 2.0 у навчальному процесі можна поділити на три види:

  • робота з готовими продуктами програм загального призначення (офісний пакет програм, графічні редактори, тестові процесори, пошукові служби тощо);
  • робота з готовими продуктами програм спеціального призначення (в даному випадку, математичні процесори);
  • створення власних інформаційних продуктів в різноманітних програмних засобах.
1. Розробка матеріалів до уроків .

Пояснення матеріалу зручно проводити з мультимедійною підтримкою – демонструвати презентацію, відео-ролік, анімацію, що моделює процес вивчення. Але обов’язково треба дотримуватися правила максимального часу уваги. І ще краще використовувати продукт, створений учнями. Можна задати наперед засвоїти теоретичний матеріал та створити презентацію (елементи перегорнутого навчання ), можна використати роботу учнів, створену раніше або створену на уроках інформатики. Робота може бути й колективною, спільним документом.

При розробці презентації доцільно запропонувати учням створення анімаційної моделі задачі. Це може бути в рамках уроку з комп’ютерною підтримкою, коли всі учні створюють модель задач одного типу.

Так само доцільно навчити учнів створювати малюнки до математичних задач, геометричні креслення. Діти часто готують повідомлення, презентації з математики і фізики і повинні вміти користуватися вбудованим в офісну програму векторним графічним редактором. Відомо, що правильно створений малюнок до геометричної задачі – майже половина її розв’язання.

2. Використання 3D-редактора SketchUp для розвитку просторової уяви учнів

Якщо планіметричні задачі та задачі на рух дуже зручно ілюструвати у 2D векторному графічному редакторі, то розвивати просторову уяву учнів можна у тривимірних редакторах. Звичайно, при поясненні матеріалу можна використати готовий продукт – відео, анімацію, 3D графіку, але для того, щоб учень зрозумів та побачив зв’язок між фігурами та тілами, щоб в нього сформувалося уявлення про всі елементи геометричних тіл і, особливо, про об’єкти , що можна скласти з простих елементів (фігур та тіл), краще, щоб учень створив свій продукт.

Існує багато графічних пакетів 3D графіки, навіть інтерактивних та ігрових. Можна обрати 3D-редактор SketchUp, що пропонує створення різних моделей, починаючи з простих геометричних фігур.

3. Використання табличного процесора MSOffice Excel

при вивченні математики важко переоцінити. Так, зараз існують зручні геометричні калькулятори для побудови графіків функцій, розв’язання рівнянь, нерівностей та систем рівнянь або нерівностей (наприклад, Desmos). По-перше, ці засоби, мають різні підходи до розв’язання цих задач, по-друге, може не бути доступу до Інтернету, а по-третє, дуже корисно вміти користуватися декількома засобами для вирішення однієї проблеми. Також MSOffice Excel має дуже багато інших інструментів, що доцільні при вивченні математики.

Наприклад, в курсі 9 класу розв’язання задач з теми «Елементи прикладної математики» дуже зручно здійснювати саме за допомогою електронних таблиць. Вирішування задач на фінансові розрахунки треба показати декількома способами – за формулами простих та складних відсотків, за банківською формулою розрахунків з капіталізацією та з використанням Фінансових функцій MSOffice Excel. Звичайно, учнів треба навчити роботі з формулами та функціями в електронних таблицях – це суто математичний апарат. Учні отримують неповну таблицю та заповнюють її залежно від завдань уроку. Головна мета використання електронної таблиці при вивченні цієї теми – показати масовість .

На такому уроці здійснюється профорієнтація учнів, учні бачать частину роботи фінансового робітника.

Статистичні задачі теж зручно розв’язувати в табличному процесорі, тим паче умови завдань вже подані у таблицях або їх краще подати у такій структурі. І багато завдань на побудову полігона частот або гістограм.

Учні отримують незаповнені або частково заповнені таблиці, додають формули для обчислення або користуються вбудованими функціями.

Кiлькiсть переглядiв: 158

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.