«Нові стандарти – нова школа»

Державний стандарт початкової освіти

новаторський, практичний,

розвиває, змінює, удосконалює курс

на освіту за європейськими стандартами.

Освіта майбутнього

2012 – 2013 навчальний рік став особливим для початкової школи. Адже з 1 вересня 2012 року в 1-х класах розпочалось поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти та нових навчальних програм для початкової школи. Вчителі школи активно включилися в проведення акції «Дай руку, першокласнику», «Нові стандарти – нова школа» ( на виконання наказу Міністерства освіти і науки України № 218 від 27.02.2013 року).

Чи готові вчителі початкових класів поетапно впроваджувати нові програми, здійснювати компетентнісний та особистісно зорієнтований підходи до викладання навчальних предметів у початковій школі?

Реально це можливо здійснити лише за умови, коли кожен учитель буде активно та наполегливо вчитися, постійно підвищувати рівень своєї фахової компетентності, збагачувати та оновлювати власний практичний досвід. Тому протягом навчального року проводились засідання педагогічної ради школи «Про готовність початкової школи до впровадження нових Державних стандартів початкової загальної освіти», Дні відкритих дверей у школі, семінари-практикуми для вчителів початкових класів, зустрічі за круглим столом «Взаємодія в освітній роботі із дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку» ( за участю вихователів дошкільних установ, вчителів початкових класів, практичного психолога, логопеда, всіх, хто не байдужий до долі дітей), а обмін досвідом роботи , відвідування уроків у 1-х класах, занять у старшій підготовчій групі у ДНЗ, засідання школи педагогічної майстерності вчителів початкових класів. Були організовані підготовчі заняття для майбутніх першокласників, консультпункт для батьків «Психологічна абетка».

Учителі обмінювались думками з питань готовності школи до впровадження нового Державного стандарту, вчились передбачати, моделювати, спілкуватись з колегами, генерувати ідеї й аргументовано відстоювати їх. Аналізували нові програми, обговорювали проблеми, що виникли у зв’язку із впровадженням нового Державного стандарту початкової освіти у перших класах, накреслили шляхи їх вирішення, поділились думками з питань організації підготовки майбутніх першокласників до навчання у школі.

Позитивними змінами нової редакції Державного стандарту початкової освіти є : забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти, особистісно зорієнтований, компетентісний підхід в навчально-виховному процесі, використання здоров’язберігаючих технологій; екологічна спрямованість освіти; вивчення іноземної мови з 1 класу; посилення природничої складової стандарту, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів.

2013-2014 навчальний рік стане особливим для учнів 5 класів. Адже з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін. Серед основних інновацій : учнів 5-х класів вивчатимуть дві іноземні мови, розпочнеться вивчення інформатики, передбачено посилення використання здоров’язберігаючих технологій, підвищена увага приділятиметься природничій та екологічній освіті.

Подоланню труднощів періоду адаптації учнів 5 класів до навчання в основній школі сприятиме цілеспрямована координація дій вчителів, їх професіоналізм та досвідченість. З цією метою проводяться семінари-тренінги з проблем наступності навчання, психолого-педагогічні консиліуми, організовується різнорівневе співробітництво дітей 4-5 класів, проводяться анкетування, тестування, вивчаються особливості організації навчально-виховного процесу у новому навчальному році.

Учителі нашої школи одностайні в тому, що освітній процес згідно із Державним стандартом спрямований на досягнення результатів навчання учнів- сформованих ключових та предметних компетентностей. А створення сприятливого середовища для адаптації дитини до системи шкільного навчання забезпечуватиме її подальший розвиток, успішне навчання та виховання. Щоб навчальна діяльність була радістю, має бути така організація навчання, за якої дитина стає активним учасником процесу засвоєння знань, тоді пізнавальний інтерес і задоволення від процесу та результатів навчання створює морально-психологічний комфорт, розуміння особистого успіху.

А особистість може бути сформована тільки особистістю. Тому вчитель повинен допомогти дітям реалізувати свій потенціал, знайти своє місце в житті, відчути впевненість у власних силах. Саме вчитель повинен знайти цей грунт, на якому посіяне зерно проросте якнайкраще, стати справжнім другом, щирим помічником і мудрим порадником.

Незважаючи на недостатнє матеріально-технічне забезпечення ( а для впровадження нового Державного стандарту воно має бути потужним: навчально-методичне, матеріально-технічне, комп’ютерне і т.п.) з оптимізмом дивімось у майбутнє. Плекаймо паростки завтрашнього дня. І тоді, немов у долонях зігрітий паросток, политий любов’ю і ніжністю рідних, доглянутий творчим учителем, збережений державною мудрістю, стане коренем, цвітом і колосом життя. Паросток – це наше майбутнє, наша совість, наша надія – діти! Плекаймо – мріймо про щастя для них, про можливість реалізації цих мрій у кращих проявах. Мріємо, щоб наші діти були справжніми громадянами своєї держави, відчували себе людьми з розправленими крилами та благородним бажанням змінити цей світ на краще!

Про організацію

навчально-виховного процессуу 5 класах

/2013-2014 н.р./

2013/2014 навчальний рік є особливим для учнів п’ятих класів. Адже, саме з 1вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти" у 2013/2014 навчальному році 5 класи загальноосвітніх навчальних закладів перейдуть на навчання за новими програмами для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з якими можна ознайомитися на сайті Міністерства освіти і науки України за адресою: www.mon.gov.ua.

Серед основних новацій такі: для забезпечення високого рівня знань іноземних мов - учні п’ятих класів вивчатимуть дві іноземні мови; розпочнеться вивчення інформатики; передбачено посилення використання здоров’язбережувальних технологій; підвищена увага приділятиметься природничій та екологічній освіті.

Організація навчання здійснюватиметься за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом Міністерства від 03.04.2012 № 409 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня" (зі змінами).

З рекомендаціями по викладанню навчальних предметів у 5 класах можна ознайомитись у Додатку 2 до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.05.2013 року №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процессу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі за адресою:

http://osvita.ua/doc/files/news/360/36003/Rec_1_9_368.rar

Про організацію

навчально-виховного процесу

у 1-2 класах /2013-2014 н.р./

З першого вересня 2013 року у початковій школі продовжиться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових начальних програм для початкової школи. Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.06.2011 р. №572 затверджено Типові навчальні плани початкової школи. Передбачено поетапне введення їх вдію,зокрема:

- у 1-х классах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2012/2013 н.р;

-у2-хклассах–2013/2014 н.р.;

-3-х классах – 2014/2015 н.р.;

- у 4-х классах – 2015/2016 н.р.

Позитивними змінами Державного стандарту початкової загальної освіти є забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти, а також впровадження особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі початкових класів. Передбачається посилення використання здоров’язбережувальних технологій, значна увага приділяється екологічній та інформаційно-комунікаційній освіті.

Базовим навчальним планом передбачено з першого класу впровадження нових предметів: природознавство, іноземна мова, з другого класу – інформаційно-комунікаційні технології.

Однією із цілей освітньої галузі "Технології” є формування і розвиток в учнів інформаційно-комунікаційної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації у суспільстві. З цією метою з 2 класу до інваріантної складової Базового навчального плану включено предмет «Сходинки до інформатики», що буде викладатися у 2-4 класах початкової школи.

У розділі освітня галузь «Здоров’я і фізична культура» базовим навчальним планом передбачено 4 години на тиждень. Нова програма має свої особливості, однією з яких є поновлення тестування учнів за видами (швидкість, витривалість, гнучкість, сила, спритність, швидкісно-силові якості), що були відмінені в 2008 році в зв’язку з трагічними випадками на уроках фізкультури, а також на даний час відмінені заліки з даного предмета та проведення Державного тестування учнів з видів спорту. Одночасно зменшено кількість контрольних нормативів із таких випробувань, як швидкість та витривалість. З цією метою в початковій школі збільшено кількість годин у розділі « Рухливі та спортивні ігри».

Посилено природничу складову стандарту, зокрема введено нову освітню галузь «Природознавство», та Базовим навчальним планом передбачено на вивчення предмета по 2 тижневі години у 1-4 класах.

Про організацію навчально-виховного процесу у 6 класі

/2014-2015 н.р./

Кiлькiсть переглядiв: 292

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.